Maandag 11-02-2019 Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu Maandag 11-02-2019 Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

Maandag 11-02-2019 Kaikoura

Blijf op de hoogte en volg Hans

11 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vanmorgen rustig opgestaan. Tijdens ons ontbijt werden we gebeld door de seals swim oragnisatie. Omdat het weer vanmiddag omslaat en er een onrustige zee wordt verwacht willen ze de excursie al om 11 uur laten starten. We zorgen er dus voor dat we op tijd daar zijn. Doordat ze niet iedereen te pakken hebben gekregen is het een groep van slechts 8 mensen. We worden geïnstrueerd en krijgen van die charmante pakjes aan. Met een krakkemikkig busje worden we naar het bootje gereden waar een schipper en een assistente op zit te wachten. De schipper heeft er lol in en krijgt het soms voor elkaar om op de golven te surfen. Voelt heerlijk aan. We varen naar een rots met daarop en eromheen allemaal zeehonden. Het blijkt al snel dat hier een taalbarrière heeft plaatsgevonden want wij dachten met dolfijnen te zwemmen maar het zijn dus zeehonden. Ook erg leuk overigens. Ze zwommen echt onder en langs ons heen. Bij Hans was er zelfs een die hem een 'kusje' gaf. Daarbij attendeerde de schipper ons op een zeehond die een enorme octopus aan het verorberen was. Hij sloeg het enorme beest steeds tegen de wateroppervlak om hem wat kleiner te maken. Het schijnt dat de zuignappen van de octopus nog lang werken zodat hij hem met moeite naar binnen krijgt. Prachtig om van zo dichtbij te zien. Op de terugweg zagen we nog een blauwe pinguïn. Bij terugkomst kunnen we douchen. De middag gebruiken we om langs het strand te lopen. Echter niet eenvoudig want het gaat hier om een strand met allemaal stenen, kiezels en keien. We vinden een aantal Paua schelpen. 's Avonds gaan we uit eten in het restaurant op de camping. Een Irisch restaurant/pub. Lekker, met een soort Dublinners op de achtergrond (Ierse muziek). Weer een mooi dagje met weer volop zonneschijn.
Er wordt ons regelmatig gevraagd of we op de hoogte zijn van de bosbranden bij Nelson. Ja dus. We zijn voornemens om woensdag die kant om te gaan waarbij we eerst het Abel Tasman park willen bekijken. We hopen dat voor die tijd alles onder controle is, al is het maar voor de mensen en de natuur aldaar.