Zondag 10-02-2019 Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu Zondag 10-02-2019 Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

Zondag 10-02-2019 Kaikoura

Blijf op de hoogte en volg Hans

10 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

We hebben maar een korte rit voor de boeg waardoor we rustig aan konden doen. Hoewel, dat doen we elke dag ;-). Ik ga lopend een brood halen in het dorp terwijl Hans de camper rijklaar maakt (en éven naar de wc gaat). Hans heeft gisteravond nog een rondje spa gedaan waarbij hij met de familie gesproken heeft waar we de hele dag naast gezeten en gekletst hebben. Kate, de moeder, heeft Hans een adres gegeven van een camping in Kaikoura waar zij geregeld werkt en wat slechts 20 dollar per nacht kost. Nu zijn wij regelmatig 50 dollar per nacht kwijt. We rijden via de 70. Dit is een toeristische route. We komen echter zeer weinig auto's tegen en zelfs slechts 1 fietser. Als we fietsers zien dan denken wij dat het al fout gegaan is toen ze ook maar bedacht hebben dat het leuk zou zijn om Nieuw Zeeland per fiets te ontdekken. Het ziet er verschrikkelijk uit maar wij hebben geen medelijden met ze. Het is dus een prachtige rit met geel/bruine heuvels. En het is goed te zien dat het heel droog is. De rivieren worden gevormd door een zeer dun stroompje. Er wordt ook op veel plekken aan de weg gewerkt want door de modderstromen van eerder zijn er hele stukken van wegen weggevaagd en liggen er grote brokken rots op de weg. De camping is zeer eenvoudig. Staplekken met elektriciteit, een toilet en een restaurant. Ziet er allemaal keurig uit. In het dorp doen we boodschappen en tot onze grote verbazing lopen wij direct tegen Kate aan. Hilariteit alom. Morgenavond werkt ze in het restaurant. Wij gaan daar dan een hapje eten. In het dorp lukt het ons om te regelen dat we morgen met dolfijnen kunnen zwemmen en overmorgen walvissen hopen te kunnen zien. Leuk vooruitzicht. Terug op de camping kookt Hans een lekker potje eten terwijl ik mijn tweede boek uitlees. Samen douchen en met de kippen op stok na een prachtige zonsondergang te hebben gezien.