Dinsdag 12-02-2019 Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu Dinsdag 12-02-2019 Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

Dinsdag 12-02-2019 Kaikoura

Blijf op de hoogte en volg Hans

12 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Om half elf hebben we eindelijk onze ontbijt verplichtingen klaar, inclusief een telefoongesprek met Liset. We rijden eerst een stuk langs de kust omhoog. Eigenlijk niets bijzonders te zien. Dus terug naar Kaikoura. Daar willen we naar het museum. Dit keer was er alleen plek voor de camper vlak bij het informatiecentrum van de wale watchers. We gaan even langs omdat Hans graag wil betalen. We vragen meteen of er eerder op de dag een afzegging is. Dat was er, om 12.45 uur waren er nog twee plaatsen waardoor wij onze plek van 16.30 uur verruild hebben. De spullen waren vlak bij omdat de camper bijna voor de deur staat. Hapje en drankje mee en een warme trui voor je-weet-nooit. We worden om 13.00 uur met een bus naar de boot gebracht die met 60 km per uur over het water scheert. Dat hadden we nog niet gehad. Het water spatte hoog op. We moesten ook in de (luxe) stoelen blijven zitten. Het was net een vliegtuig, inclusief de instructies. De schipper zoekt met sonar naar een eventuele walvis. We hebben al vrij snel twee keer raak. We mogen op het dek op het moment dat het schip stil ligt. De Sperm Wale (potvis) ligt vlak bij te ademen en spuugt het water hoog op. Na een poosje neemt hij een duik en verdwijnt in het water nadat hij ons met zijn staart prachtig uitzwaait. Daarna vaart de schipper naar een gebied waar veel dolfijnen zitten. Nou en of! Wel honderd. Een pracht gezicht. Ze sloofden zich behoorlijk uit. Het is paartijd volgens de crew.
3 uur later stonden we weer op de kade, vol van weer een prachtige ervaring. Het kan allemaal niet meer op.
Het museum is ondertussen gesloten en wij gaan daarom een heerlijk ijs kopen (het verdient niet de benaming ijsje). Terug naar de camping om te eten en alle ervaringen een plek te geven. Wat weer een prachtige dag. (foto's zijn te zien op Polar steps).