5 februari dinsdag Fox Glacier - Reisverslag uit Mount Pisa, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu 5 februari dinsdag Fox Glacier - Reisverslag uit Mount Pisa, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

5 februari dinsdag Fox Glacier

Blijf op de hoogte en volg Hans

05 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Mount Pisa

We werden laat (9 uur) wakker na een hete nacht (dit keer de temperatuur). Zonnig, met flinke bewolking in opkomst. Heel rustig aan gedaan. We hebben met zowel Liset als Rik lang aan de telefoon gehangen. Weer helemaal bijgekletst. We rijden om elf uur richting Haast. Mooie tocht waarin het begon met regenen. Met in de cd speler een cd, die Christine ooit met liefde voor Hans(?!) gemaakt heeft, waarop ook liedjes van K3 en Kinderen voor Kinderen staan. Klonk in ieder geval gezellig. In Haast zelf miezerde het en zijn we langs het strand gaan lopen. Lekker uitwaaien. Helaas geen dolfijnen gespot zoals Rik en Sabrina in 2015 wel gedaan hebben. Ach, wij hebben al een flinke portie gehad in de Doubtful Sound.
Verder doorgereden naar Fox Glacier. Het is weer gaan regenen en je ziet dat de riviertjes en geulen iets straffer stromen. Mooie rit. Soms is het of we door een aangelegd park rijden (maar het is de Highway 6) zoveel verschillende planten en mossen langs de weg. En de eerste strook langs de weg is prachtig gemaaid. 18 uur arriveren we op de camping. Daar wordt gezegd dat door de vele regen (?) er problemen zijn met de waterleiding en dat het hele dorp geen water heeft. Voor ons maakt dat niet zoveel uit. Hans gaat lekker een potje koken in de centrale keuken. Daar staan containers water om te koken en af te wassen. Perfect geregeld toch?!