6-02-2019 woensdag Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu 6-02-2019 woensdag Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

6-02-2019 woensdag Greymouth

Blijf op de hoogte en volg Hans

06 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Vanmorgen weer een stak blauwe lucht. Had ik echt niet verwacht na gisteravond. Hans is trouwens nog in de regen naar het dorp gelopen omdat hij de glowworms wilde zien. Hij heeft ze gezien en hij vond het heel bijzonder omdat het er zo veel waren, maar helaas lukte het hem niet om ze op de foto te zetten. Vandaag zijn we eerst naar Gillespies beach gegaan omdat wij hoopten dat de zeehonden daar op ons zouden liggen wachten maar dat was helaas niet zo. Wel was de weg er naar toe onbeschrijflijk (zoals wel vaker hier). Op het strand hebben we onze namen en datum in het zand gelegd met stenen. Was een leuk klusje. De zee was lekker ruig en het strand lag vol met grote keien en houtresten. Hierna gingen we naar Fox Glacier om daar aan de voet van de gletsjer te komen. Dat was een flink intensieve wandeling. Dus op het parkeerterrein eerst nog even pannenkoeken gebakken en gegeten. Wandelschoenen aan en naar boven. Heel stijl, maar het uitzicht was prachtig. Daarbij was het voor de kuiten ook weer een mooie training. Toen door gereden naar Ross, een plaatsje die bekent staat om het goud delven. We hebben daar rond gelopen en helaas was het niet mogelijk om in de buurt te kamperen waardoor we door gereden zijn naar Greymouth. Onderweg hebben we niets meer te snoepen omdat we gisteren ons laatste dropje samen gedeeld hebben. We staan nu op een camping vlak langs zee en hier zullen we waarschijnlijk iets langer blijven. Hans moet namelijk hoog nodig door een barbier onder handen genomen worden en in deze grotere plaats zal dat kunnen lukken hoop ik.