Woensdag 13-02-2019 Collingwood - Reisverslag uit Puponga, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu Woensdag 13-02-2019 Collingwood - Reisverslag uit Puponga, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

Woensdag 13-02-2019 Collingwood

Blijf op de hoogte en volg Hans

13 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Puponga

Vroeg op vandaag want we hebben een flinke rit voor de boeg en we willen onderweg ook een beetje genieten. Het is bewolkt (zeemist), maar als we eenmaal op weg zijn schijnt de zon weer uitbundig. Onderweg zijn er veel wegwerkzaamheden en een ongeluk waardoor we verschillende keren moeten stoppen omdat er maar 1 rijbaan beschikbaar is. Het landschap is wederom schitterend en is in die 450 kilometer steeds weer anders ondanks dat je overal ziet dat het erg droog is. We nemen de toeristische route zodat we komende week als we naar Picton gaan niet helemaal dezelfde weg moeten rijden. Het zorgt er nu wel voor dat we tussen Tophouse en Korere slechts 1 auto en een controle van de wegen tegenkomen. Die controleauto's zie je hier trouwens heel veel en dat is ook wel nodig als je ziet dat op sommige delen de wegen gerepareerd worden omdat er hele delen zijn weggevaagd door noodweer/ modderstromen. Onderweg is er in de middle of nowhere een koffie/ ijskraam waar we een vers bakkie koffie drinken. Als er nog twee mensen komen die een smootie bestellen blijft de eigenaresse maar tegen ons praten over haar 'winkeltje' en geeft ons het restant van de smootie die ze teveel gemaakt heeft. Leuk detail trouwens. Haar wc was op de heuvel en had slechts drie muren. De wc was een grote buis waar 'het' in moest. Hoeveel mensen zullen daar met veel tegenzin de broek laten zakken, haha. We hebben ons van haar los weten te krijgen en zijn verder gereden. In het dorp Tapawera zijn we gestopt om lunchinkopen te doen. Er bleek ook een leuk museum te zijn die we bekeken hebben. Hoe de vrouwen uit het dorp in opstand zijn gekomen om de trein in het dorp te behouden. Is echter niet gelukt. Er lag slechts een paar meter rails bij het stationnetje.
In Collingwood ziet Hans direct de organisatie bij wie we morgen een excursie willen boeken. Er is nog plaats voor morgen. We gaan naar het uiterste puntje van Farewel Split. YEH!!! Volgens kenners is dat geweldig. Op de camping hebben we een prachtige plek vlak aan zee, in een prachtige baai. We genieten van de zonsondergang nadat we gegeten en gedoucht hebben. Morgen vroeg opstaan voor de excursie. Eerste keer wekker zetten deze vakantie.