25-01-2019 vrijdag Lake Wanaka - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu 25-01-2019 vrijdag Lake Wanaka - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

25-01-2019 vrijdag Lake Wanaka

Blijf op de hoogte en volg Hans

26 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Timaru

Vanmorgen rustig opgestaan. Ontbijt buiten kunnen nuttigen. Het is bewolkt maar droog en niet te koud. Het zonnetje kan er net niet door komen. Rond 10 uur vertrekken we richting Mount Cook. Onderweg adembenemende natuur. De bergen zijn hier echt heel anders dan in Europa. Ze liggen heel ver van elkaar af met daartussen enorme vlaktes of heel licht heuvelachtig land. Hier zien we heel veel veeteelt. Biologisch. Vrije uitloop varkens met biggen. Alle zeugen met een eigen verblijf. Mooi om te zien. Maar ook veel varkens en schapen, schapen en....uh...schapen. Allen met heel veel loopruimte. Verderop is het of er heel grote kruiwagens met stenen en zand zijn neergelegd. Daarna komen we bij Lake Tekapo. Prachtig. Maar hordes Aziaten. Nog verder weg komen we bij Lake Pukaki. Heel indrukwekkend. Wat een prachtig gezicht. Het blauwe water met de bergen erachter. We gaan verschillende keren stoppen om van het uitzicht te genieten. We lunchen op deze droomplek met fantastisch uitzicht. Daarna door tot de weg ophoud. We zijn dan bij Mount Cook. Het ijs op de berg is blauwig en lijkt net nep. We zijn niet de enigen. Als je bedenkt hoe rustig het in Nieuw Zeeland is dan lijkt dit de Efteling wel. We wilden hier eigenlijk vrij kamperen maar met zoveel campers tegelijk...nee. Terug naar de droomplek van de lunch. Onderweg weer volop genieten. De droomplek staat nu ook al behoorlijk vol maar is nog wel te doen. Uitzicht blijft geweldig. Lekker koken, eten en....naar bed.