donderdag 24-01-2019 - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu donderdag 24-01-2019 - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

donderdag 24-01-2019

Blijf op de hoogte en volg Hans

24 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Timaru

Opstaan met het zonnetje na zo'n koude nacht is echt een cadeautje. Het was zelfs heerlijk om buiten te ontbijten. Daarna naar het strand gegaan in de hoop om pinguïns te spotten. Helaas was het strand leeg. Wel een mooie wandeling gemaakt door een prachtig park langs de zee. Ook met een local gesproken die vertelde dat zij de pinguïns nog nooit gezien had. Met de camper zijn we naar Kakahu Bush gegaan om daar een wandeling te maken van ruim twee uur. Mooi om mee te beginnen. De camper bij het startpunt geparkeerd. We waren de enigen. Even lunchen in de camper en schoenen aan. De natuur was overweldigend. Dichte bossen met een rivier erdoorheen die hard stroomde. Overal staan boxen om ratten te vangen (een plaag in Nieuw Zeeland). Tijdens de hele wandeling slechts 1 persoon gezien en gesproken. De man woonde in de heuvels en was water aan het oppompen vanuit de rivier wat hij voor drinkwater gebruikt. Het water was ook super helder en er zwom een grote vis in, een forel volgens Hans. De terugweg hebben we een omweg (bewust) gemaakt om de mooie heuvelige natuur te bewonderen. Heuvels alsof er uitgezakte ijsbollen waren neergelegd. En een hoeveelheid schapen!!!
Op de camping weer lekker douchen en Hans maakt eten in de gezamenlijke ruimte. Dat eten nuttigen we in het zonnetje, uit de wind want die is koud. De dag is weer voorbij.

• 24 Januari 2019 - 07:11

Karin En Roberto :

Klinkt als genieten.

• 24 Januari 2019 - 18:11

Karin:

Wat nou, 'koude nacht', we schrijven hier -10C.geniet Lekker van het milde weer.
    Groetjes Karin

• 24 Januari 2019 - 19:26

Kees:

Fijn dat jullie genieten. Warm en kou is een relatief begrip. Wij lopen in de sneeuw, jullie in het warme zand. Geniet er van.

Hans, als je terugkomt heb je bijna internet. (Bericht uit Aalten Actueel)
    Aanleg glasvezel op schema
    De aanleg van glasvezel in ons buitengebied is in volle gang. Inmiddels zijn ook de eerste woningen al aangesloten. In het eerste kwartaal van 2019 worden alle woningen in het buitengebied van de gemeenten Aalten en Oost Gelre aangesloten én kunnen ze gebruik maken van snel internet.
    In een aantal gebieden zijn de huisaansluitingen al aangelegd. Om glasvezel te kunnen gebruiken moeten de aansluitingen eerst geactiveerd worden. In dit proces is volgens Glasvezelbuitenaf wat vertraging geweest, maar inmiddels zouden de problemen volledig opgelost zijn.
    Providers aan de slag
    Zodra de huisaansluitingen geactiveerd zijn, worden de Internet Service Providers hiervan op de hoogte
    gebracht. Zij nemen vervolgens contact op met de klant. Hoe snel mensen gebruik kunnen maken van
    glasvezel, hangt onder meer af van het abonnement. Volgens Glasvezelbuitenaf moeten mensen rekening houden met ongeveer 2 weken.
    Planning
    De actuele planning leest u op de website van Glasvezelbuitenaf: www.glasvezelbuitenaf.nl/deelgebied/
    aalten-en-oost-gelre/aanleg/planning/. Naar verwachting kunnen alle bewoners van het buitengebied van de gemeenten Aalten en Oost Gelre voor het einde van het eerste kwartaal 2019 gebruik maken van glasvezel.

En nu weer terug naar jullie vakantie. Veel plezier en blijf links rijden