Zaterdag 26-01-2019 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu Zaterdag 26-01-2019 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

Zaterdag 26-01-2019

Blijf op de hoogte en volg Hans

26 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Vannacht heerlijk geslapen. Bij het ontwaken zagen we dat we helemaal ingebouwd waren (met campers). Niets meer over van onze droomplek. Het voordeel van een camper is dat je zo weg kunt. Even gezicht wassen, bed opklappen en rijden maar. Een paar minuten verderop zien we een bedrijf bij een stromende rivier/kanaal waar we zien dat iemand aan het voeren is. Gisteren waren we bij een informatiecentrum waar wij lazen over een zalmkwekerij. We waren verbaasd want er was in de verste verte geen kwekerij te zien. Maar hier is ie dus! Camper parkeren met de kwekerij als uitzicht en een ontbijtje klaarmaken. Mooi om te zien. Verbazingwekkend dat de zalm niet automatisch gevoerd wordt maar dat er een mannetje staat die minstens twintig bakken moet voeren. In de bakken waarvan wij gezien hebben dat die gevoerd werden ging we een emmer van 50 kilo in.
Onderweg zien we Elephant Rocks, heel bijzonder. Zo ineens een verandering in het landschap. Midden in een heuvelachtig land rijzen er grote keien op. Eromheen schaapjes. De weg daarna is alsof je door een gespleten steen rijdt. Het wordt steeds groener om ons heen en het begint ook te regenen (lichtjes), het is nog maar 15 graden. Ondertussen loop ik er niet zo charmant meer bij, joggingbroek met sokken in sandalen haha. Via een prachtig afwisselend landschap rijden we naar Moeraki. Hier liggen perfect ronde keien op het strand die uit de heuvel langs het strand zouden zijn gerold. Ik kan mij er niets bij voorstellen. We doen aansluitend een strandwandeling waar we een schelp vinden zoals Harry en Erica ook vertelden in hun blog. Daarna rijden we naar Dunedin waar we weer een camping pakken.