Donderdag 7-03-2019 Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu Donderdag 7-03-2019 Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

Donderdag 7-03-2019 Auckland

Blijf op de hoogte en volg Hans

07 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hans had nogal wat moeite om zijn bed uit te komen waardoor wij pas om 11 uur met de trein naar Auckland gingen. Nou, dat is niet de trein zoals we gewend zijn. Ik zou een stilte coupé wensen want via de intercom werd na elk stationnetje het hele verhaal betreft veiligheid doorgenomen in twee talen. Geheel zoals in een vliegtuig. Veiligheid boven alles! Daardoor waarschijnlijk ook dat de trein snelheden haalde die niet boven de 50 km per uur kwamen. Je hoeft op dit traject dus niet te proberen om er een eind aan te maken. Dat gaat echt niet lukken! Na 45 minuten en 12 stationnetjes verder (20 km) kwamen we in Auckland city. Overal in de stad waren voorbereidingen vanwege de onafhankelijkheid vieringen van de Maori. Dat was heel gezellig. We zijn in een park gaan zitten waar ze aan het testen waren voor de avond. Zangers en zangeressen waren het materiaal aan het testen en de samenzang. We hadden van een campinggast een boekje gekregen met een aantal wandelingen waarvan we er een gedaan hebben. Je kwam daarbij langs verschillende Maori gebouwen/ tekens. Zo hier en daar gewoon mensen gekeken en een maaltijd genomen. We kwamen ook bij een museum waar we uiteindelijk niet ingegaan zijn omdat morgen een expositie begint over vrouwen met specifieke maskers, vanwege wereld vrouwendag. Daar gaan we dus morgen of later heen. Ook het gemeentehuis bekeken. Tegen 5 uur weer naar de trein gelopen. Toen we op de camping kwamen begon het te regenen en zijn we koffie gaan drinken op de veranda. Daarna waren Peter en Resy ook klaar met eten en zijn we de hot-tub ingegaan waarna we verder op de veranda zijn gaan borrelen. Morgen vertrekken Peter en Resy zodat ook adressen werden gewisseld. Het werd een latertje en het was erg gezellig.