Dinsdag 4-3-2019 Kaihu - Reisverslag uit Whatoro, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu Dinsdag 4-3-2019 Kaihu - Reisverslag uit Whatoro, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

Dinsdag 4-3-2019 Kaihu

Blijf op de hoogte en volg Hans

04 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Whatoro

We vertrekken vandaag richting het zuiden en willen onderweg de Kauri bomen bewonderen. Een campinggast heeft ons verteld dat je met een ferry een heel stuk af kunt snijden en dat dat ook nog een leuk tripje is. We besloten om die ferry dan ook te nemen. Dat bleek een goed besluit omdat de highway 1 afgesloten was vanwege een ongeluk. De ferry is bij Rawene. Als we na een kop koffie bij de ferry aankomen staan we achter de campinggasten die ons over deze ferry hebben verteld. We kunnen al vrij snel op de boot voor het ritje van zo'n 4 km over water.
Na een rustige rit en prachtige uitzichten komen we bij het Woipoua Forest waar de oudste en grootste kauri staat, 2000 jaar oud. De weg naar het park toe is al indrukwekkend. Je mag er alleen binnen als je de schoenen hebt gereinigd en ontsmet. Ze zijn erg bang voor schadelijke schimmels en bacteriën. De boom wordt behandeld alsof hij op de hycare afdeling ligt. Alleen de overdruk ontbreekt. Misschien een optie. Er is een heel pad aangelegd naar de boom toe. En.....hij is immens groot. Wat ben je dan klein zeg! Daarna gaan we een ijs eten buiten op het grasveld. Terwijl wij gezeteld worden op een relaxkussen op het gras, wordt in de ijskraam het ijsje gemaakt en persoonlijk gebracht op het grasveld. Heel apart. Nu gaan we een camping zoeken. Als we net staan komen de gasten van de ferry naast ons staan. Toeval. Na een poosje blijkt dat ze uit Venray komen en mijn zus en zwager goed kennen maar geen contact meer mee hebben. Tijdens het koken staan ze ook in de keuken en gaan we gezamenlijk aan tafel, ieder met ons eigen prutje. Heel gezellig. Blijkt ook nog dat zij morgen naar dezelfde INF camping gaan die wij ook gaan bezoeken. Dus we komen ze nog wel een keertje tegen denk ik.
In principe hebben we nu al onze doelen behaald, alles gezien wat op onze lijst stond. Morgen kijken we of we nog wat tegen komen onderweg. Daarna willen we in Auckland een en ander bekijken vanuit de INF camping. Daar is genoeg te ontdekken.