Zondag 27-01-2019 Otakou- Dunendin - Reisverslag uit Otakou, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu Zondag 27-01-2019 Otakou- Dunendin - Reisverslag uit Otakou, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

Zondag 27-01-2019 Otakou- Dunendin

Blijf op de hoogte en volg Hans

27 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Otakou

Als je gisteravond de donkere wolken zag binnendrijven, met daarbij wel een heel warme wind, zou je niet verwachten dat we weer in het zonnetje zitten te ontbijten. Vandaag gaan we naar het schiereiland van Dunedin, nog voorbij Otakou. Prachtige rit ernaar toe geheel langs het water met een adembenemend uitzicht. Helemaal op het puntje staat een bezoekerscentrum voor de Albatros en de blauw-oog-pinguïn. Om twaalf uur krijgen we een rondleiding van een super-enthousiaste Samuel over de Albatros. We zien enkele exemplaren broeden en het hele broedproces werd zeer beeldend verteld door Samuel. Hij sprak ook nog zeer verstaanbaar Engels. Vanuit dit centrum konden we ook een excursie naar de pinguïns krijgen maar dat was pas 's avonds om 21.30 uur. We hebben het gedaan. Daarom moesten we de tussentijd doorkomen. We zijn via kronkelwegen naar een wandelroute gegaan die ons naar de zee bracht. Nou ja, bracht.. Het was een hele onderneming. Naar beneden in het rulle zand ging prima, maar omhoog!!! Dat was wel een dingetje. En het was maar zo'n 3 kilometer. Hans heeft mij op sommige plekken echt omhoog geduwd. Maar het uitzicht was prachtig. Ook onderweg er naar toe trouwens.
Weer terug naar het bezoekerscentrum waar we wat gegeten en gedronken hebben. Het weer slaat om. Het wordt winderiger en als we om 22.00 uur naar buiten gaan om de pinguïns te spotten regent het ook. We staan met een grote groep op een van onder af belicht plateau met zicht op de zee waar we inderdaad de pinguïns uit zee zien komen. Tussen het riet in de duinen gaan ze zitten en maken bijzondere geluidjes naar elkaar. Ze storen zich geheel niet aan de bezoekers. Erg leuk om te zien. Al met al waren we om 23.30 uur pas terug op de camping. Douchen en slapen. De regen klettert flink op de camper.