02-03-2019 Whatuwhiwhi - Reisverslag uit Taipa, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu 02-03-2019 Whatuwhiwhi - Reisverslag uit Taipa, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

02-03-2019 Whatuwhiwhi

Blijf op de hoogte en volg Hans

02 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Taipa

Voordat we de camping afrijden dumpen wij nog wat afvalwater op het dumpstation en verversen we onze watervoorraad. In Paihia gaan we een wandeltocht maken van ruim 10 km (op en neer). Het is een mooie wandeling door een gevarieerd bos. Eerst een stuk bos zoals we die hier nog niet gezien hebben. Je kunt namelijk tussen de bomen door, ver kijken. Er staan geen varens en palmen die op de lagere lagen het zicht belemmeren. Na een poosje komen we in een Mangrove landschap. Heel bijzonder. We lopen over een vlonder-pad. Daarna is er een bos zoals we eerder vaak zagen met varens en mossen maar aan de andere zijde volgen we nog een poosje de Mangrove. Aan het eind is de Haruru Falls. We hadden niet de verwachting dat het veel was want onderweg waren alle stroompjes waar water doorheen zou moeten stromen geheel droog. Maar de waterval was heus spectaculair. Het was een mooie wandeling en ik had weer een mooie training voor de kuiten. Terug bij de camper hebben we geluncht in de camper en vervolgens op naar het Noorden. Het plaatsje Matangirau leek ons wel wat omdat daar historische gebouwen staan. Dat is op zich al bijzonder in Nieuw Zeeland. We zijn er doorheen gelopen en ik heb er zelfs een jurk (!) gekocht. In die winkel vertelde de Nederlandse eigenaar dat er bussen toeristen komen om daar rond te lopen. Wij hadden het er verder wel gezien. Uiteindelijk zijn we op het schiereiland beland in Whatuwhiwhi. Een camping aan de zee. Dus nog even een wandelingetje over het strand en genieten van het zonnetje voordat we eten gaan koken. Weer een prachtige dag voorbij. Morgen gaan we naar Cape Reinga, het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland.

• 02 Maart 2019 - 04:18

Christine:

Jullie rijden veel langs de kust, prachtige kuststrookte zien, hebben jullie ook gezwommen in de zee behalve wandelen.
    Historische gebouwen is natuurlijk zeldzaam voor zo’n jong land.

• 02 Maart 2019 - 15:49

Gert Lammers:

Hallo Ellen en Hans,
    Wat een mooie verhalen, ik vind het telkens interessant wat jullie meemaken. Het is indrukwekkend om zo veel te zien. Als het goed is komen jullie een paar dagen voor mijn verjaardag weer terug. Het is de bedoeling dat ik zaterdag 23 maart mijn verjaardag thuis vier met vrienden en bekenden vanaf 16:00 uur. Bij deze nodig ik jullie uit om ook gezellig mijn verjaardag mee te komen vieren bij mij thuis.
    Voor nu hele fijne weken toegewenst en een veilige vlucht terug!
    Groetjes Gert en Mia