Maandag 25-02-2019 Katikati - Reisverslag uit Katikati, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu Maandag 25-02-2019 Katikati - Reisverslag uit Katikati, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

Maandag 25-02-2019 Katikati

Blijf op de hoogte en volg Hans

25 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Katikati

Half negen staan we op. We maken gebruik van het tuinkraantje om ons te wassen en besluiten om ons ontbijt in de stad te doen. De tip van Tom en zijn broer Leo was om de Mount Maunganui te beklimmen. Een niet zo hoge berg naast de haven van Tanganui. Als je daar bovenop staat zou je een pracht uitzicht hebben over de stad, haven en stranden. We gaan dus richting die berg en gaan in een toevallig passerend restaurantje ontbijten. Allemaal zelfgemaakte en goed verzorgde producten. Heerlijk! Daarna de camper vlak bij de berg gezet. Tanden poetsen. En ik dacht even snel deo op te spuiten (niet gedoucht, vandaar) maar ik had niet goed gekeken naar de inhoud dus spoot ik douchecrème onder de oksel. Aj, dat is al heel snel heel veel. Ruikt eerlijk gezegd ook lekker maar geeft behoorlijk wat troep.
We vinden de ingang van de wandeling, het is vrij druk. We lopen gedeeltelijk tussen de schapen door. Verder loopt het vrij stijl omhoog. Ik heb nog net geen klimtouw en veiligheidsgordel nodig. Flinke kuitenbijter dus. En we komen boven, net als heel veel trimmers en jonge moeders met kind op de buik of op de rug. Dat doet echter niets af aan mijn prestatie om boven te komen maar zegt meer over de enorme prestatie van die jonge moeders.
Boven wacht ons een pracht uitzicht zoals beloofd. Genietend van een (afgelopen vrijdag geplukte) verse sinaasappel nemen we het uitzicht waar. We zien vanaf de top ook een ander heuveltje verderop waar we later ook op gaan. Daarna wel een lekker bakkie koffie met een heerlijke muffin verdiend waarna we richting Whitianga vertrekken. Onderweg zijn we beiden gaperig en dromerig. Plots zie ik aan de kant van de weg een bord met IFN camping waardoor we razendsnel besluiten om daar heen te gaan. Een camping mat zwembad, sauna en rustige omgeving. We gaan hier twee nachten verblijven. Hans geniet volop van de sauna. Ik lees aan de rand van het zwembad. Heerlijk.

• 25 Februari 2019 - 06:44

Wil Coenen:

Ik voor zie voor over een paar weken een heel zwaar afkickproces! Maar ........ blijf genieten.

• 25 Februari 2019 - 17:30

Kees Schippers:

Eens met Wil Coenen........een heel lang afkickproces...zeker als je voor je ontbijt in een toevallig passerend restaurantje gaat ontbijten. Kom daar nog maar eens om in Nederland........ Gewoon blijven genieten van elkaar en de omgeving....

• 26 Februari 2019 - 10:28

Sandra:

Lekker om zo relaxt op reis te zijn, doen waar je zin in hebt. Heerlijk.