26-27 feb 2019 Katikati - Reisverslag uit Katikati, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu 26-27 feb 2019 Katikati - Reisverslag uit Katikati, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

26-27 feb 2019 Katikati

Blijf op de hoogte en volg Hans

27 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Katikati

Gisteren niets geschreven want we hebben ook echt niets gedaan.
Vandaag om 10 uur afscheid genomen van die heerlijke camping. We gaan richting Whitianga, zoals wij eergisteren ook al van plan waren.
Onderweg bezoeken we de Cathedraal cove. We moeten de camper parkeren op een parkeerplaats een eind voor de Cathedraal.
Van daaruit is het 75 minuten lopen. Eerst 30 minuten naar de ingang van de wandeling. Dan nog 45 minuten 'wandelen'. Al snel had ik een enorme flash back van eergisteren. Kuitenbijter nummer twee. Bij de cave aangekomen waren we beiden verbaasd over het aantal gasten op het strand. Nog niet eerder zoveel strandgangers gezien in Nieuw Zeeland. Was wel jammer want daardoor lukt het niet om de cave en andere rotsen zonder mensen op de foto te krijgen.
Op de terugweg hadden we een ijs verdiend. Het is namelijk weer heerlijk zonnig weer waardoor een stevige wandeling flink wat energie en zweet kost. Vanuit de parkeerplaats zijn we naar de Cook beach gereden. Daar konden we echter niet met de camper oversteken dus zijn we terug gegaan en reden we richting de hot water beach. Dat is wel bijzonder. Graaf je een gat en komt er zomaar heet water omhoog. Het lukte ons zelfs om op sommige plekken met de voet iets te
wroeten waardoor je de hitte al voelde. Het schijnt tot 62 graden te kunnen worden. Heel bijzonder om te ervaren.
We gaan op zoek naar een camping door richting Whaitanga te rijden. We zien een bord met 'Bird Camping'. Wat het is weten we niet maar we rijden de gravelweg op en komen na 3,5 km op een parkeerterrein uit met daarnaast een 'vogelpark'. Het wordt zoeken in dat 'park' naar de office maar uiteindelijk vinden we die. Een stoffig mannetje rekent met ons af. Er is wel een prima douche en toilet.Er zijn weinig kampeerders. Dat levert ons een prima plekje op (met stroom, dat
dan weer wel). Het wifi is zo belabberd dat onze hotspot het ook niet doet waardoor deze blog nu pas verstuurd is. De beestenluchtjes krijgen we er gratis bij. We koken in de camper dit keer omdat de keuken ons net te smoezelig is. Het koelt snel af omdat we boven de 500 meter hoogt zitten, waardoor we al vroeg in de camper zitten.