zaterdag 23-02-2019 Opotiki - Reisverslag uit Opotiki, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu zaterdag 23-02-2019 Opotiki - Reisverslag uit Opotiki, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

zaterdag 23-02-2019 Opotiki

Blijf op de hoogte en volg Hans

23 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Opotiki

Vannacht heeft het de gehele nacht geregend maar vanmorgen, we waren weer niet zo vroeg wakker, is het toch weer droog. De temperatuur is prima, 20 graden en het is bewolkt met weinig wind. We vertrekken rustig aan richting Tauranga waar Hans voor morgen heeft afgesproken met een Libanon veteraan die in Nieuw Zeeland woont met zijn gezin. We snijden de kust af door via de Highway 2 te gaan via het binnenland. In het begin is het redelijk saai. Wat zijn we toch verwend, want als je deze natuur ziet zal iedereen zeggen dat het prachtig is. Maar goed, verderop doen we een bakkie koffie waarna we meer door de heuvels met bossen rijden. Daar is het echt prachtig. We zien mede door de regen dat er heuse watervallen zijn en dat de rivier woest golvend water bevat. Echt mooi. De regen heeft er echter ook voor gezorgd dat er grote brokken rots loslaten en op de weg terecht komen. Dat is dus extra oppassen. We zien dat de road inspectie al druk doende zijn om bomen en rotsbrokken op te ruimen. Het is wel een weg van zo'n 130 km, dus dat is niet zomaar gedaan.
Onderweg houden we even stil om in de Tauranga valley een historische brug te bewonderen en te testen. Daarvoor moesten we een kleine wandeling maken wat een leuke afwisseling was. En het is nog steeds droog en ondertussen 23-25 graden. Wel bewolkt waardoor het wat klammig is. Aan het eind van de highway 2 is Opotiki waar we het strand op zijn gegaan voor een strandwandeling, heerlijk. Dan besluiten we ook om hier een camping te zoeken. Dat lukte al vrij snel. De camping ligt aan zee en we krijgen een superplek vlak aan zee. Het eerste wat we doen is een heerlijk lange strandwandeling maken. We zien daar een man vissen op een heel bijzondere manier. Hij heeft een enorme katrol op zijn quad die hij uitgegooid heeft met 24 haken eraan. Die haalt hij na 30 minuten binnen. Mij duurde het te lang maar Hans zag dat hij een hamerhaai-jong had gevangen en nog wat klein spul. Dit moest allemaal terug gegooid worden. Na het eten genoten we van een prachtige zonsondergang. Er zijn veel campinggasten die genieten van deze ongewoon mooie zonsondergang. Wat hebben we toch weer een mazzel met het weer. Het zou gaan stormen en stortregenen maar tot nu toe valt het reuze mee.
Vanuit de reacties op mijn blog krijg ik regelmatig de vraag of we nog wel terug willen. Nou helaas voor sommigen, wij blijven niet hier. Hoewel ik hier nog enorm geniet van het land en zelfs van Hans, verlang ik er toch wel naar om over 4 weken terug te keren. Hans moet zeker terug. Die loopt nu elke babykledingzaak af en als ik hem niet tegen zou houden zou hij van alles kopen. En opsturen is toch niet zo leuk als zelf geven toch?! ;-).

• 23 Februari 2019 - 10:57

Dinie Luijmes:

Hallo Ellen en Hans,
    Wat maken jullie een prachtige reis! En wat mooi dat ik daar via foto’s en reisverslagen van mag mee genieten. Zag ook al dat jullie mijn nichtjes, die ook in Nieuw Zeeland zijn, ook hebben gevonden via Polarsteps
    En dat ik een wel heel leuk bericht heb gemist dat Hans elke babykledingzaak afloopt ??
    Wens jullie nog een hele fijne vakantie ☀️

• 23 Februari 2019 - 13:33

Karin:

Heerlijk om te genieten en weten dat je ook weer terug kan naar een leuk huis! En ik ben ook nieuwsgierig

• 23 Februari 2019 - 18:55

Karin:

Hoi Ellen en Hans,
    Jullie zijn goed bezig. Weinig plannen en veel doen. Kortom het ultime vakantiegevoel. Lekker genieten. Kus Karin en Chris.