Woensdag 20-02-2019 Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu Woensdag 20-02-2019 Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

Woensdag 20-02-2019 Napier

Blijf op de hoogte en volg Hans

20 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Napier

De wandeling gaat hem vandaag niet worden. We waren te laat met reserveren van de shuttelbus die je van en naar je bestemming brengt. Gezien de weersvoorspellingen hebben we onze plannen aangepast. Met de auto zijn we zo dicht mogelijk bij de berg gekomen. Dit was een heel mooie rit van 16 km. Hierbij hadden we verschillende prachtige uitzichten. We kwamen verrassend dicht bij de berg. Of eigenlijk is het meer een vulkaan. Dat kun je ook zien aan het gesteente rondom. Heeft wel wat weg van Lanzarote. De wandeling gaan we mogelijk verderop in de week alsnog maken. Nu rijden we door naar Napier. Dat doen we door bij Turangarere de toeristische route naar Napier te nemen. Een weg van 140 km lang. Slechts een enkel gehucht erlangs. En het was geweldig! Wat een natuur. Ik moet dus mijn mening van gisteren bijstellen. Ik zei dat er meer bebouwing was en dat het rommeliger was dan het Zuider eiland. Dat was dus in dit gedeelte niet aan de orde. Onvoorstelbaar dat hier nog mensen willen wonen. Zelfs geen verloren kraampje te vinden voor een kop koffie. We hebben dus maar een prachtig plekje opgezocht langs de rivier om te lunchen. We bakken pannenkoeken met een glas jus erbij en we kunnen er weer tegen. Schaapjes tellen.....en een enkele koe. 140 km is dan best lang zelfs als er bijna geen verkeer is. In Napier zoeken we een camping op. Als we net geïnstalleerd zijn loopt Hans "hoofd facilitair"tegen het lijf. Gezellig. Na dat we een wandelingetje langs het strand hebben gemaakt gaan we koken en na de koffie is er alweer een mooie dag voorbij.