Dinsdag 19-02-2019 Ohakune - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu Dinsdag 19-02-2019 Ohakune - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

Dinsdag 19-02-2019 Ohakune

Blijf op de hoogte en volg Hans

20 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Eigenlijk begon de dag zonder echt plan. Ik moet zeggen dat ik daar niet zo gek op ben dus dit was voor mij niet echt een geniet-dag, maar goed, was toch wel weer fijn hoor. We zijn de highway 2 opgegaan om daar de toeristische route naar Waikanae te nemen. Ik heb nog nooit, echt nooit , een weg met zoveel bochten gehad. 40 km lang en zóóó smal! Niet echt vreemd dat er geen vrachtverkeer overheen mag. Gelukkig zijn we maar 1 tegenligger(tje) tegen gekomen op een relatief breed deel. Bedenk dat het aan de ene kant recht omhoog gaat en aan de andere zijde recht naar beneden. Brrr. Op de weg liggen allemaal brokstukken van de berg en zo hier en daar is de bestrating weg gebrokkeld. Het is zo jammer dat het voor mij dan zo lastig is om van die prachtige natuur te genieten. En Hans reed echt rustig. Gelukkig kwam er een eind aan.
Op het Noorder eiland is het landschap echt anders. Wat rommeliger, er zijn meer (zij)wegen en er staan beduidend meer huizen. Onderweg zijn we even in de Hollandse molen geweest in Foxton waar we ook twee zakjes drop gekocht hebben. Mmm. In Wanganui zijn we de highway 4 opgegaan om richting het Tongariro National park te gaan. We hebben uiteindelijk een 'camping' gevonden via de tomtom met prachtig uitzicht over de heuvel en aan de andere kant naar de berg (met besneeuwde top). De camping is een parkeerplaats met daarbij een prachtig stijlvol gebouw. Daar slapen verschillende backpackers. Er zijn daar keurige toiletten en douches en ook een super mooie keuken met prachtige houten details. Daar hebben we samen gekookt en gegeten. Daarna ging Hans in de hottub.
Er wordt gezegd dat er heel slecht weer op komst is vanwege een tornado die Nieuw Zeeland of Australië zal treffen. We wachten af. Morgen gaan we kijken of we een wandeling kunnen maken langs de vulkaankraters.