Vrijdag 15-02-2019 momorangi - Reisverslag uit Havelock, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu Vrijdag 15-02-2019 momorangi - Reisverslag uit Havelock, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

Vrijdag 15-02-2019 momorangi

Blijf op de hoogte en volg Hans

15 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Havelock

Nou, dat vroeg naar bed werd toch nog een latertje. Hans raakte in gesprek met een 'schone' Russin, getrouwd met een Kiwi. Wijntje erbij en al snel ook de landkaart. Dan weet je het wel. Was erg gezellig en het uitwisselen van ervaring was ook productief dus waar hebben we het over.
Vanmorgen konden we weer wakker worden op ons eigen gekozen moment. Op de app stond een berichtje van Rik of wij hem wilden bellen. Blijkt dat buurman Henk Westerveld is overleden. Wat een schok. Plotseling en veel te jong. Ada hebben we gebeld om te condoleren. Raar begin van de dag en het heeft de hele dag rond ons gehangen.
We hebben vandaag geen doel. Eerst eens kijken in Takaka, een stadje met veel hippies en creatief talent. Er hangt een heel bijzondere sfeer en de winkeltjes zijn echt van geheel andere orde dan elders. Door de bergen doorgereden naar Motukea en onderweg besloten we te lunchen en hebben we een broodje hamburger gemaakt. Zo handig om alles bij de hand te hebben. Onderweg zien we prachtige vergezichten over de zee. In de verte zien we Nelson al liggen. We bedenken om in Havelock te gaan kamperen zodat we Nelson overslaan. Geen zin in een grote stad. In Havelock hebben ze een mailboat. Deze boot brengt de post langs bewoners op eilandjes rond Nelson en zij nemen ook passagiers mee. Leek ons een leuk idee om te doen maar wij zien er vanaf. De camping is ook niet onze smaak dus besluiten we naar een boeren camping 10 km voorbij Havelock te gaan.Van hieruit gaan we morgen een wandeling maken. Er schijnt een waterval dichtbij te zijn. Misschien vandaag vroeg naar bed....