Vrijdag 8-2-2019 Hanmer Springs - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu Vrijdag 8-2-2019 Hanmer Springs - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

Vrijdag 8-2-2019 Hanmer Springs

Blijf op de hoogte en volg Hans

08 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Wat is het toch heerlijk om niet afhankelijk te zijn van de tijd. Dus lekker rustig ontbijten en dan vertrekken we richting The Pancake rocks in Punakaiki. Lekker toeristisch maar erg mooi om te zien hoe door de tijd, miljoenen jaren, er allemaal laagjes berg/rots zijn ontstaan. Verderop is de kust ook nog erg ruig. Heel bijzonder dat de weg zo vlak langs het strand is. Het is weer een prachtige rit. Bij Westport verlaten we de zee en gaan landinwaarts. Hier direct een ander landschap. Heuvelachtig met vooral de kleuren bruin/oranje/geel/grijs. Je kunt goed zien dat het hier ook droog is. Als we bedenken dat het tijd is voor de lunch, zien we bij Charieston, een bord met 'ijs' erop en bedenken dat ze dan ook wel koffie hebben. We gaan er naartoe en het blijkt dat er ook een goudmijn is te bezichtigen, gerund door een jong stel. We mogen daar op een picknick tafel onze lunch nemen met een lekkere kop koffie van hen. Daarna bekijken we de goudmijn. Er zitten daar ook glowworms, dus die heb ik nu ook zelf gezien. Op de camping verteld de beheerster dat we waarschijnlijk niet naar het Abel Tasman park kunnen volgende week vanwege de enorme bosbranden. Zou erg jammer zijn voor ons maar we bedenken dat het veel erger is voor de mensen die daar wonen.
We parkeren de camper en gaan lopend naar het dorp om heerlijk te eten en we reserveren voor mij een wax-behandeling voor de benen voor morgen. Ook kijken we wat we kunnen verwachten als we morgen in de warm water pools gaan.
En weer een prachtige dag voorbij.