Zondag en maandag 17-18 feb 2019 Picton-Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu Zondag en maandag 17-18 feb 2019 Picton-Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

Zondag en maandag 17-18 feb 2019 Picton-Wellington

Blijf op de hoogte en volg Hans

18 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Wellington

Verslag van twee dagen deze keer. Zondag hebben we alles nog rustiger aan gedaan dan anders. Nog uitgebreid gekletst met twee dames uit Nederland, beiden oud wijkverpleegkundigen. Ze noemden zichzelf steeds hoofd facilitair, hoofd weersvoorspellingen, hoofd routebepaling enz enz. Kostelijk. We hoefden maar een kort stukje te rijden naar Picton, de plaats waar 'ons schip' ons zal ophalen. Onderweg een aantal keren gestopt om bijvoorbeeld te kijken naar een haven waar hout opgeslagen en vervoerd werd. Enorm groot. Even verderop zagen we van bovenaf de haven waar de Ferry's aankwamen en vertrokken. Omdat we alle tijd hadden en het weer eens prachtig weer was hebben we daar lang met plezier naar gekeken. Er lag ook een enorm cruiseschip in de haven. Daarna hebben we Picton bekeken. Daar ben je zo doorheen. Allemaal souvenir winkeltjes. Lopend zijn we naar de terminal gegaan. Was maar goed ook want er zijn twee terminals, ieder van een andere maatschappij. Zo nu waren we goed voorbereid en konden we een hapje eten. Wel vroeg maar dat was niet erg. Nog even langs de haven gelopen waar we een aantal enorm grote roggen zagen zwemmen van wel een meter doorsnee. Om vijf uur stonden we als eerste voor de slagboom van de terminal. Genoeg te zien en al snel liep het vol. We zagen ook heel veel vrachtwagens met schapen en koeien het schip op gaan. Daar stond onze camper dus midden tussen. We ruiken het nu nog steeds. Klokslag 19 uur vertrok de boot en om half elf kwamen we aan in Wellington. We moesten nog een slaapplek regelen met behulp van de tomtom. Eigenlijk was dat zo geregeld. Een parkeerplek voor campers waar je per tijdseenheid kon betalen. Gaf even wat problemen maar het is Hans toch gelukt. Hij lag al op bed nadat het niet gelukt was om te betalen. Een boete riskeren was hem toch net iets te riskant dus probeerde hij het nog maar eens. En met succes.
Bij het ontwaken bleken we op een prachtige plek te staan. Vlak voor het Te Papa museum. Na een ontbijtje zijn we daar gaan kijken. Erg interessant. De invloed van de mens op het land en de geschiedenis van de Maori hebben wij doorlopen. Daarna zijn we de stad ingegaan. Blijkt dus wel weer dat wij geen stadsmensen zijn. Rond 15 uur zijn we naar de camper gegaan en hebben een camping aan de rand van Wellington gezocht. Lekker douchen en bekeken welke route we op het Noordereiland gaan maken. En natuurlijk genieten van het zonnetje.