29-01-2019 Curio Bay - Reisverslag uit Waikawa, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu 29-01-2019 Curio Bay - Reisverslag uit Waikawa, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

29-01-2019 Curio Bay

Blijf op de hoogte en volg Hans

29 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Waikawa

Weer een zonnige start van de dag met ontbijt in de zon. 10 uur moeten we hier weg zijn (staat op wel 10 bordjes) maar dat gaat goed lukken. Richting het zuiden. We treffen het weer enorm met het weer, 25 graden en zonnig. Lekker windje erbij. We gaan naar de Cathedraal cave. Een uitgeholde grot, ontstaan door de zee (golfkracht). De ingang is afgesloten met een hek met opschrift dat de Cave vandaag geopend is van 14.30 uur tot 17.30 uur. Dit heeft te maken met eb en vloed. Het is elf uur dus besluiten we langs het strand te wandelen en een kop koffie te nemen op een terrasje. Als we 14.30 uur arriveren bij de Cave moeten we eerst via een kronkelweg naar het parkeerterrein om daar te betalen om weer naar beneden te mogen lopen (aan de andere kant van de heuvel). Deze wandeling is overigens fantastisch. Eigenlijk niet goed te beschrijven. Mooie bomen en varens in een dicht bebost pad. En plotseling sta je op het strand. De Cave is bijzonder. Wat heeft water toch een kracht. Ik doe mijn best om droog in de grot te komen maar als ik later buiten met mijn rug naar de zee toe een foto probeer te maken hebben de golven mij plots tot mijn kuiten nat.
Ondertussen is het tijd om een camping te zoeken. We gaan naar Curio bay. Daar zijn ook pinguïns en zeehonden te zien. We scoren een prachtige plaats vlak langs zee en spotten 's avonds nog pinguïns.

• 29 Januari 2019 - 07:29

Karin:

Mooi om te lezen, en om te volgen via Polarsteps. Dan ben je heel klein in zo'n enorme grot wat door de natuur is ontstaan. Geniet ervan daar, wij genieten van jullie verhalen hier.

groeten Karin

• 29 Januari 2019 - 08:54

Gabi:

Hallo Ellen en Hans,

Wat leuk om jullie verslagen te lezen. We hebben ook al een aantal foto's gezien via Liset. Geniet ervan! We blijven jullie volgen. Groetjes Gabi

• 29 Januari 2019 - 11:15

Ina:

Na een paar dagen afwezigheid en jullie even niet gevolgd te hebben, ben ik nu weer helemaal bij!
    Mooi om jullie zo met jullie mee te reizen. De leuke en interessante beschrijvingen van Ellen en de mooie foto's van Hans op polarsteps geven zo al een fantastische indruk van jullie reis!

• 29 Januari 2019 - 11:33

Karin Knoop:

Het is echt meegenieten van jullie reis en nog zoveel te verwachten. Ik lees jullie verhalen met veel plezier en kijk steeds uit nar het volgende verslag. Liefs Karin