dinsdag 22-01-2019 Okaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu dinsdag 22-01-2019 Okaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

dinsdag 22-01-2019 Okaroa

Blijf op de hoogte en volg Hans

23 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Half acht gaat de wekker. Weer onrustig geslapen maar wel uitgerust. Na het ontbijt de koffers weer inpakken en om 9 uur uitchecken. Voor het hotel staan taxi's als raven te wachten op een klant. Hierdoor hoefden wij niets te reserveren en ook niet te wachten. Toen we bij de camper verhuur aankwamen was het nog erg rustig maar dat veranderde echt razendsnel. Half elf konden we de koffers inladen en vertrekken. Prachtig weer. 28 graden en later zelfs 33 graden. Wat is dat raar zeg, om links te rijden! Ik, als bijrijder, vond het doodeng in het begin. Geen stuur voor je maar wel van alles op je af zien komen.
We zijn naar Okaroa gereden. Het is een zeer Engels aandoend plaatsje met zicht op een prachtig groen-blauw water, een inham van de zee. We hebben de camper op een gratis plaats gezet waar je ook mag overnachten en daarna zijn we boodschappen gaan doen in het centrum. Het was zo warm dat we aan zee zijn gaan zitten onder een boom. De zon is hier zo scherp dat je het echt niet langer dan vijf minuten in de zon kan lopen. Goed insmeren dus met zonnebrandcrème. Laat in de avond gekookt en gegeten. Afwassen was een dingetje, evenals douchen en naar het toilet gaan. Het bleek dat er alleen een toilet was. Maar Hans kennende ging hij op onderzoek uit en wist te vertellen dat het gebouw op een belendend parkeerterrein een douche, mooi schoon toilet én een douche met warm water bevatte. Je kon er zelfs koken, alles aanwezig. Heerlijk alle viezigheid van de warme dag eraf gedoucht. Een jong stel naast ons in een camper had in het dorp bij een hostel gedoucht en waren zeer verbaast.
De koffers uitgepakt en de camper wat schoner gemaakt. Het stonk naar vet, bah. Met schemer nog een wandelingetje langs het water gemaakt en met de kippen op stok.