17-01-2019 donderdag - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu 17-01-2019 donderdag - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

17-01-2019 donderdag

Blijf op de hoogte en volg Hans

17 Januari 2019 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag op tijd opgestaan om Dubai, het oude gedeelte, te bekijken. Ik begin dan meteen met een rectificatie want ook het oude deel van Dubai heeft ontelbare torenflats. En ook hier wordt er in elke straat minstens een bijgebouwd waardoor de skyline bestaat uit een wirwar van hijskranen. Toch was het bijzonder om door de kleine straatjes te lopen waarin de mannen verkopers je proberen te verleiden om kruiden of doeken te kopen. Ze riepen dingen naar mij waarbij ik toch zeker wist dat een bezoekje aan de opticien, door hen, geen kwaad kon. Langs de Dubai Creek was het druk met vrachtschepen. We zijn met een boot op de Creek gegaan om de stad vanuit een ander perspectief te kunnen bewonderen. En direct heerst er dan rust.
Op de terugweg hebben we ons laten afzetten bij het grootste shoppingcenter van de wereld, zo wordt beweerd. Die van gisteren was dus nog maar een kleintje. In deze was zelfs een enorm aquarium waar Burgers Zoo nog jaloers op zou zijn. Er zou ook een dierentuin in te vinden zijn. Wel hebben wij een grote schaatsbaan gezien waar je schaatsles kon nemen. Er waren ook verschillende watervallen. Alles groot, groter, het grootst. Hier in dit centrum een hapje gegeten en om weer terug naar de bus te komen moesten we ons haasten want we konden de weg niet zo snel terug vinden.
Hans is nu een twee uur durende bustocht 'by night' aan het doen. Ik heb wel genoeg in de bus gezeten. Morgen ook nog een paar uur om naar Abu Dabi te gaan.
Nog even een aantal dingen die mij hier opvallen (hoeven geen waarheden te zijn);
- Er lopen hier erg veel vrouwen in boerka en nikab (ik wordt al opstandig bij het idee)
- Ik heb nog geen hond gezien
- De maan is anders. Bij ons gaat ie van links naar rechts of andersom. Hier van onder naar boven, of andersom.
- Er zijn veel parkeergarages waarvan de vloer van glimmend marmer is wat steeds geveegd en gesopt wordt.
- Het groen is hier onberispelijk. Groen gras wat goed gemaaid is. Geen spriet te lang. De struiken geheel strak geknipt. Ook hier geen tak scheef of te lang.

• 17 Januari 2019 - 15:57

Christine:

Ik word ook altijd opstandig van vrouwenonderdrukking. Betreft de maan, in New Zeeland ziet het weer anders. Ook draait daar het water rechtsom in een putje en hier linksom. Zo grappig....

• 18 Januari 2019 - 07:06

Wil Coenen:

Je hebt talent als collumschrijfster! Krijgen we af en toe ook nog een foto- of videootje?
    Grz.

• 18 Januari 2019 - 08:11

Liset:

Ze delen foto’s via Polarsteps

• 18 Januari 2019 - 08:10

Liset Nusselder:

Volg Hans en Ellen 's trips via polarsteps punt con en dan / HansNusselder2
    De link kan ik niet delen via hier