Zondag 24-02-2019 Tauranga - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu Zondag 24-02-2019 Tauranga - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Hans Nusselder - WaarBenJij.nu

Zondag 24-02-2019 Tauranga

Blijf op de hoogte en volg Hans

24 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Vandaag een kort ritje voor de boeg naar Tauranga, slechts 135 km. Kunnen we weer lekker rustig aan doen....daar zijn we heel goed in geworden.Ontbijtje, nog even langs het strand, boekje lezen en Hans bekijkt zijn facebook. We vertrekken pas om 11.30 uur van de camping. Anderhalf uur te laat en dan ook nog bij de slagboom, mijn code om het terrein te verlaten, vergeten. Maar de juffrouw achter de balie was vergevingsgezind gelukkig. We rijden geheel langs de kust. Weer een geweldige weg met afwisselend landschap en mooi weer. Na een uurtje gaan we koffie drinken. Als we een uithangbord zien met 'Backery and Coffee' stoppen we daar en treffen een heel gezellig winkeltje/ bakkerij. Het is er hartstikke druk met gezinnen en mensen die duidelijk uit de buurt komen. De bakkerij is in vol gebruik en er staan heerlijke verse taartjes in de vitrine. Koffie met gebak dus. We hebben een goede reden want Liset viert nu haar verjaardag (daar is het zaterdagavond). Naast de bakkerij was een winkeltje met handgemaakte spulletjes, heel bijzonder en mooie dingen verkochten ze. Om Half drie komen we aan bij Tom en zijn vrouw Kinka. Later arriveert de broer van Tom ook, hij heeft ook in Libanon gediend. Het was erg gezellig. Tom heeft de bbq aangestoken en het is droog gebleven. Dat zegt wel wat. De camper hebben we bij hen op de oprit gezet zodat we ze morgen niet in de weg zitten als zij om 6.30 uur (pff) opstaan en naar het werk moeten. We hebben een aantal leuke tips voor de omgeving gekregen en aangezien we niets plannen kunnen we daar vast wel iets van gaan gebruiken. Het weer valt trouwens behoorlijk mee, de zon heeft vandaag regelmatig geschenen.

• 24 Februari 2019 - 08:05

Karin:

Wat leuk, dat je een oude makker uit Libanon op zoekt. Hij ziet vast niet vaak oude strijdmakkers.